Før cruise og ombordstigning
Hva skal jeg gjøre hjemmefra?
Rederiet trenger litt praktisk informasjon om deg og reisen din, som også vil gjøre at du kommer deg raskere om bord den første dagen. Derfor må du gjøre noen ting hjemmefra.
1. Opprett en konto og sjekk inn på nett (obligatorisk)
Du må opprette en såkalt My NCL Account, som er din personlige konto med all informasjon. Dette kan du gjøre så snart du har bestilt reisen. Det er også med kontoen din at du sjekker inn på nett, som er obligatorisk for å komme om bord.
Opprett din konto og sjekk inn på My NCL Account.
2. Last ned og skriv ut eDocs (obligatorisk)
Mellom ca. 21 og 4 dager før avreise må du logge på kontoen din i My NCL Account og laste ned eDocs, som er billetten din til skipet. Skriv ut eDocs og ta dem med deg på reisen.
3. Flere alternativer før avreise (valgfritt)
På kontoen din kan du også se hva du kan forvente om bord, samt foreta tilleggskjøp av f.eks. drikkepakker, Free at Sea (les mer om dette nedenfor) og utflukter, samt bestilling av spesialrestauranter. Vi anbefaler å bestille utflukter så tidlig som mulig for å sikre plass.
Vi kan også anbefale å laste ned selskapets app, Norwegian Cruise Line. Her har du tilgang til samme informasjon og funksjoner som med din konto på datamaskinen. Når du er bortreist på reisen er appen også god for å gi oversikt over dagens program, samt mulighet for å bestille spesialrestauranter mm.
Last ned appen Norwegian Cruise Line fra App Store eller der du laster ned apper på telefonen.
Hvordan foregår ombordstigning og innsjekking på skipet?
Tidspunktet for ombordstigning på gjeldende reise er angitt på billetten. Husk å ta med billett og nødvendige dokumenter med personopplysninger ved påstigning, samt utskrift av evt. visum og innreisetillatelser.
Ved ankomst til cruiseterminalen avleveres bagasje med bagasjemerker. Det er en god idé å ha noen små dollarsedler eller euro til portørene. Ved innsjekking vil det bli tatt bilde og du vil bli spurt om du ønsker å betale med kredittkort eller kontanter. Cruisekortet/nøkkelkortet ditt vil da bli overlevert, og du kan gå ombord.
Vi anbefaler at du pakker en liten bag/håndbagasje med det du trenger den første dagen om bord, da det kan ta noen timer før bagasjen bringes til lugaren. Dokumenter, medisiner og andre lignende personlige eiendeler bør pakkes i håndbagasjen.
Hvilke dokumenter er nødvendig å ta med?
Hver gjest er ansvarlig for å ta med alle reisedokumenter som er nødvendige for å gå om bord på skipet i gjeldende avgangshavn, f.eks. gyldig pass, og evt. nødvendige visum og innreisetillatelser som kreves ved de ulike havnene under cruiset. Den reisende er også ansvarlig for mulige vaksinasjoner som anbefales på de besøkte destinasjonene.
Vær oppmerksom på at passet må være gyldig i minst 6 måneder etter reisens slutt. Barn i alle aldre må ha eget pass for å komme på cruiset.
På cruiset
Hvor finner jeg dagens program?
Du kan se dagens program i Norwegian Cruise Lines sin app Cruise Norwegian eller be om å få programmet levert til din lugar.
Her står litt om reisemålet, været, møtested/tid for de ulike utfluktene, dagens aktiviteter, underholdning, spesialtilbud fra butikker og spa m.m. samt tidspunkt for måltider, liste over de mange barene og åpningstider for de ulike servicekontorene.
Hvordan betaler jeg for kjøp om bord?
Når du sjekker inn får du et såkalt Cruisekort med tilhørende konto. Du bruker dette kortet til å betale for alt om bord.
Du kan velge mellom å registrere ditt kredittkort på kontoen, eller du kan sette inn et kontantbeløp på kontoen. Hvis du har brukt dette beløpet, vil du bli bedt om å sette inn mer. Eventuell differanse betales i Guest Services før slutten av cruiset.
Velger du å registrere ditt kredittkort, vil du motta en faktura levert på lugaren siste kveld. Hvis beløpet stemmer, trekkes beløpet automatisk fra kontoen din.
VISA, MasterCard og American Express godtas.
Valutaen om bord er USD.
Cruisekortet ditt er viktig. I tillegg til betalingskort fungerer det som nøkkel til lugaren og som ID-kort ved av- og påstigning.
Hva skal jeg betale i drikkepenger (serviceavgift)?
Det store mannskapet på skipene er avgjørende for at du skal få et hyggelig cruise med god service. På alle cruise med NCL legges det derfor til tips (serviceavgift) til restaurant- og lugarpersonalet – basert på ruten og cruisets varighet. BENNS har alltid inkludert denne i prisen på reisen din. Du trenger derfor ikke gi ekstra tips til personalet om bord.
Ved kjøp om bord tilkommer 20 % tips (serviceavgift), og du forventes derfor heller ikke å legge til mer på disse kjøpene. Dette gjelder for eksempel drikke (i tillegg til vann, kaffe, te og juice om morgenen og fra salgsautomater, som er inkludert), spa- og salongtjenester, måltider på spesielle restauranter og middagsshow, som Cirque de Soleil.
Hvis du har kjøpt en drikkepakke, er serviceavgiften allerede inkludert i prisen.
Visse stabsstillinger (f.eks. concierge-, butler- og barneprogramansatte) yter service på individuell basis til spesifikke gjester og drar ikke nytte av den totale tipsen. Vi oppfordrer deg derfor til å anerkjenne god service fra disse medarbeiderne med passende tips.
Hva er More at Sea? *
More at Sea er NCLs populære tilleggskonsept, hvor du har muligheten til å oppgradere reisen din slik at ekstra er inkludert. Prisen på More at Sea avhenger av lengden på cruiset. Din reisekonsulent kan hjelpe med en pris for reisen din.
More at Sea inkluderer:
- Premium drikkevarepakke
- Speciality Dining-pakke
- Rabatt på utflukter
- Wifi-pakke
Premium drikkepakke gir deg mulighet for å nyte ubegrenset med drikkevarer om bord, slik at du slipper å tenke på hvert eneste kjøp og kan nyte ferien med alle fristelser. Inkludert i pakken er:
- Førsteklasses cocktailer og brennevin
- Et utvalg av øl og vin på glass
- 20 % rabatt på alle flasker vin og champagne
- Ubegrenset med brus og juice
Drikkepakken inkluderer ikke Connoisseur's Collection, Wine and Spirit Experiences, smaksprøver, Starbucks, Ice Bars, roomservice, vann på flaske, skipsspesifikke kampanjer eller ølbøtter, utvalgte super premium-merker (med forbehold om endringer), spesialkaffe utenfor restaurantene, kjøp i minibar, ferskpresset juice, vinautomater, energidrikker eller salgsautomater. Tilgjengeligheten av merkevarer kan variere etter skip og sesong. More At Sea-drikkevarepakken og bruspakken gjelder ikke på Harvest Caye-barer, -restauranter eller -steder.
Specialty Dining-pakken gir deg gratis måltider i spesialrestaurantene om bord. Antallet avhenger av lugartype og reisens lengde. Følgende gjelder:
- 2-6 netter (innvendig og utvendig/Oceanview): 1 måltid
- 6-9 netter (innvendig og utvendig/Oceanview): 2 måltider
- 11+ netter (innvendig og utvendig/Oceanview): 3 måltider
- 2 netter (balkonglugar eller høyere): 1 måltid
- 3-5 netter (balkonglugar eller høyere): 2 måltider
- 6 netter (balkonglugar eller høyere): 3 måltider
- 7-10 netter (balkonglugar eller høyere): 4 måltider
- 11+ netter (balkonglugar eller høyere): 5 måltider
Alle Harvest Caye-barer, -restauranter eller -steder, The Bake Shop, Ice Cream Bar, Gelato, menyer for spesielle anledninger/høytider (nyttår, jul osv.), Jazz Brunch, Wine Lovers og Murder Mystery-lunsjer og -drinker er ikke inkludert som en del av spesialitetspakkene.
Rabatt på utflukter 50 USD per kahytt ved hvert stopp, som kan brukes på utflukter med NCL.
Wifi-pakke gir deg gratis wifi om bord. Antall minutter avhenger av reisens lengde. Følgende gjelder:
- 2-5 netter: 75 minutter per person
- 6+ netter: 150 minutter per person
Hva er Free at Sea? *
Free at Sea er NCLs populære tilleggskonsept, hvor du har muligheten til å oppgradere reisen din slik at ekstra er inkludert. Prisen på Free at Sea avhenger av lengden på cruiset. Din reisekonsulent kan hjelpe med en pris for reisen din.
Free at Sea inkluderer:
- Premium drikkepakke
- Specialty Dining-pakke
- Rabatt på utflukter
- Wifi-pakke
Premium drikkepakke gir deg mulighet for å nyte ubegrenset med drikkevarer om bord, slik at du slipper å tenke på hvert eneste kjøp og kan nyte ferien med alle fristelser. Inkludert i pakken er:
- Førsteklasses cocktailer og brennevin under 15USD
- Et utvalg av øl og vin på glass under 15USD
- 20 % rabatt på alle flasker vin og champagne
- Ubegrenset med brus og juice
Specialty Dining-pakken gir deg gratis måltider i spesialrestaurantene om bord. Antallet avhenger av lugartype og reisens lengde. Følgende gjelder:
- 3-6 netter (alle lugartyper): 1 måltid
- 7-11 netter (studio, interiør og utvendig lugar): 1 måltid
- 7-11 netter (balkonglugar eller høyere): 2 måltider
- 12+ netter (studio, innvendig og utvendig lugar): 2 måltider
- 12+ netter (balkonglugar eller høyere): 3 måltider
Alle Harvest Caye-barer, -restauranter eller -steder, The Bake Shop, Ice Cream Bar, Gelato, menyer for spesielle anledninger/høytider (nyttår, jul osv.), Jazz Brunch, Wine Lovers og Murder Mystery-lunsjer og -drinker er ikke inkludert som en del av Specialty Dining-pakken.
Rabatt på utflukter 50 USD per kahytt ved hvert stopp, som kan brukes på utflukter med NCL.
Wifi-pakke gir deg gratis wifi om bord. Antall minutter avhenger av reisens lengde. Følgende gjelder:
- 3-6 netter: 75 minutter per person
- 7-11 netter: 150 minutter per person
- 12+ netter: 300 minutter per person
Hva er Free at Sea Plus? *
Hvis du vil ha den helt utvidede opplevelsen om bord, kan du oppgradere til Free at Sea Plus, som har litt mer av alt. Prisen på Free at Sea Plus avhenger av lengden på cruiset. Din reisekonsulent kan hjelpe med en pris for reisen din.
Free at Sea Plus inkluderer:
- Premium Plus drikkepakke: Samme som i Premium-pakken, plus følgende:
- Alle cocktailer og brennevin
- Alle øl, fine viner på glass og roséchampagne på glass
- Utvalg av bedre vin på flasker til middag, samt 40% på bestemt utvalg av andre vinflasker og champagne
- Ubegrenset flaskevann (med og uten brus)
- Alle drikkevarer fra Starbucks
- Energidrikke
- Specialty Dining-pakke: Samme antall måltider som i Free at Sea + 2 ekstra
- Rabatt på utflukter: 50 USD ekstra til utflukter (100 USD totalt)
- Wifi-pakke: Ubegrenset
* NCLs populære tilleggskonsept, Free at Sea, endres fra 1. oktober 2024 til More at Sea, og vi gjør oppmerksom på at gjester som har bestilt en individuell reise før 1. oktober 2024 og seiler i 2024, vil nyte godt av Free at Sea-fordelene. Gjester som seiler i 2025 eller senere, vil kunne nyte godt av de nye More at Sea-fordelene. For gjester som reiser i en gruppe, kan det være andre betingelser. Ta kontakt med reisekonsulenten din hvis du er usikker på hva som er inkludert i din reise.
Hvor og når kan jeg spise om bord?
Norwegian Cruise Line tilbyr Freestyle Dining, som er lik med frihet og fleksibilitet, noe som betyr ingen faste måltidstider eller forhåndsbestemte sitteplasser.
Alle skip tilbyr servering i opptil tre hovedrestauranter, en buffétrestaurant og en eller flere spisesteder uten ekstra kostnad.
Normale tider for måltider i hovedrestaurantene er som følger (kan variere, så sjekk dagsprogrammet om bord):
- Frokost: Fri bordseating 07.30 – 11.00
- Lunsj: Fri bordseating 12.00 – 13.30
- Kveld: Fri bordseating 17.00 – 23.00
I tillegg finnes det en lang rekke spesialrestauranter med alt hjertet begjærer, fra biff til sushi eller en italiensk pastarett. Disse restaurantene tar et beløp som varierer fra restaurant til restaurant. Med Free at Sea eller en "Speciality Dining" kan du prøve en eller flere av spesialrestaurantene gratis. Disse kan kjøpes på forhånd eller om bord.
Det anbefales å reservere bord til spesialrestauranter på forhånd, men du kan også gå til restauranten mens du er om bord og bestille bord. Du kan også møte opp uten bordreservasjon, men må forvente å måtte vente på ledig bord.
Se åpningstider for spesialrestauranter i dagsprogrammet eller i appen.
Norwegian Cruise Line tilbyr også 24-timers roomservice. Menyen byr på et utvalg til frokost, samt retter som er tilgjengelig hele døgnet. Menyene er gratis, men det kommer et bestillingsgebyr per bestilling.
Frokost via roomservice har et bestillingsgebyr. Gjester som bor i The Haven er fritatt for roomserviceavgifter.
Et servicegebyr på 20 % gjelder for ikke-gratis drikkevarer og bestillinger til spesielle anledninger.
Hva hvis jeg har allergier?
Gjester med allergi eller intoleranse må informere BENNS om dette og etter ombordstigning ta kontakt med resepsjonen eller Guest Service og få bekreftet at de ansatte er klar over aktuelle behov. All glutenfri mat lages av opplært personale på et eget kjøkken om bord.
Hvilke drikkevarer er inkludert/ikke inkludert?
Til frokost er kaffe, te og juice inkludert.
På dagtid er kaffe, te og juice fra automatene på skipet inkludert.
All drikke utover det er ikke inkludert i reisens pris, men kan kjøpes om bord, eller du kan kjøpe ekstra drikkepakker på forhånd - alene eller som en del av Free at Sea.
Aldersgrensen for alkohol om bord er 21 år for alle seilinger som starter i Nord-Amerika og Karibien. Aldersgrensen er 18 år for alle seilinger som starter i Europa, Asia, Australia og Sør-Amerika.
Kan jeg ta med alkoholholdig drikke?
Alkoholholdige drikker kan kjøpes i alle barer og restauranter om bord. Det er ikke tillatt å ta med alkoholholdig drikke og mat. Tar du med deg alkoholholdig drikke om bord, blir de beslaglagt og destruert.
Kjøper du alkoholholdig drikke under cruiset, vil disse bli oppbevart og levert til lugaren på den siste kvelden. Unntaket fra denne regelen er vin og champagne, som kan tas med mot en "korkavgift" på 15 USD per 750 ml.
Hvilke regler gjelder for røyking om bord?
Det er stort sett røykfritt på alle Norwegian Cruise Lines skip, men røyking er tillatt i enkelte områder på skipet.
Alle teatre og restauranter er røykfrie. Sigar- og piperøyking er kun tillatt i sigarbaren. Røyking er ikke tillatt i lugaren eller på balkongen. De samme reglene gjelder for e-sigaretter.
Hvilken dresscode gjelder om bord?
På dagtid er det vanlig å gå i fritidsklær, mens du kan pynte deg litt på kvelden. Husk å ha behagelige sko, siden du vanligvis går mye på skipet og når du er i land, og ikke glem en genser eller et sjal til kjølige kvelder.
På en vanlig cruisekveld, der det ikke anbefales spesielle antrekk, kler du deg som du ville gjort på en restaurantkveld.
- Kveldsantrekk/daglig antrekk: poloskjorte/skjorte og bukse for menn, bukse og topp, kjole eller skjørt og bluse for kvinner
Hvis det anbefalte antrekket er
- Pent/uformell/chic/elegant eller lignende: Kjole eller buksedress for kvinner, skjorte, jakke og fine bukser for menn. Dette tilsvarer hvordan du vanligvis kler deg til en fest. Mange cruiserederier har én eller to av disse kveldene på et syvdagers cruise.
Noen cruiserederier/skip kan likevel ha gallakvelder, 1-2 kvelder på et 7-dagers cruise, der du har mulighet til å vise frem kjolen eller dressen/smokingen din.
- Formell/galla: Cocktail- eller aftenkjole for kvinner, dress og slips eller smoking for menn
Mange rederier har også temakvelder, så hvis du har lyst, kan du ta med hvite klær til hvit kveld, 60/70-tallsklær, neonfarger osv.
Sjekk rederiets nettside for anbefalinger om pakkeliste.
Hvilke muligheter er det for barn og unge?
Babyer må være minst 6 måneder gamle før de kan seile med Norwegian Cruise Line.
For seilaser med 3 eller flere dager sammenhengende dager på sjøen må barnet være minst 1 år.
Norwegian Cruise Line tilbyr mange aktiviteter tilpasset ulike aldersgrupper. Barna har eget bassengområde, og det er barneklubb med aktiviteter hele dagen. For de unge er det blant annet spillehall og nattklubb.
Hvor mye bagasje kan jeg ta med?
Hver gjest kan ta med 2 kofferter på maks 22 kg per stk, og 1 stk. håndbagasje om bord. Vær imidlertid oppmerksom på at på flyreiser får du ofte kun 1 koffert på 23 kg og 1 stk. håndbagasje. Se mer om flyselskapenes bagasjeregler her.
Les billetten for nøyaktig informasjon om reglene for ditt cruise. Før innsjekking ber vi deg merke bagasjen med bagasjelappene som følger med billetten og levere den til NCL-personalet i terminalen. Bagasjen vil bli levert til lugaren din etter ombordstigning.
Dagen før slutten av cruiset, vil du motta informasjon om ilandstigning, samt nye bagasjemerker. Du skal stille merket bagasje utenfor lugaren kvelden før avstigning. Bagasjen kan hentes i terminalbygget når du har gått av skipet.
Verken BENNS eller Norwegian Cruise Lines er ansvarlig for tapt, skadet eller stjålet bagasje/eiendeler. Vi anbefaler på det sterkeste å ha reiseforsikring. Skulle bagasjen eller personlige eiendeler forsvinne/ødelegges, kontakt personalet om bord umiddelbart.
Har jeg tilgang til internett om bord?
Internett-tilgang er ikke inkludert i prisen. Du kan imidlertid kjøpe en ekstra wifi-pakke eller få en inkludert i Free at Sea.
Med en wifi-pakke får du et visst antall minutter (avhengig av lengden på seilingen) som du kan bruke når du vil.
Hva med elektrisk utstyr?
Spenningen i lugaren er 110/220 V. Du må ta med dine egne nødvendige adaptere. Hårføner, TV, aircondition og telefon er tilgjengelig i alle lugarer.
Det er ikke nødvendig å ha med elektrisk utstyr i håndbagasjen, dette kan pakkes i innsjekket bagasje.
Det er ikke tillatt å ta med utstyr som genererer varme, som strykejern, hårføner, vannkoker, flaskevarmere for babyer, elektriske tepper osv. Av sikkerhetsmessige årsaker er det ikke tillatt å stryke klær selv i lugaren.
Kan jeg få vasket klær om bord?
Klesvask, renseri og press er tilgjengelig mot en avgift. Spør kabinpersonalet for mer informasjon og priser.
Finnes det noe jeg ikke har lov til å ta med?
Det er ikke tillatt å ta med seg følgende: mat, alkohol, droner, strykejern, stearinlys, våpen (inkludert kniver, lommekniver, Leatherman og lignende), vinopptrekker, kaffemaskiner/vannkokere, elektriske transformatorer , fjernstyrte leker, brennbare væsker, eksplosiver (f.eks. fyrverkeri), HAM-radioutstyr og narkotika.
Du finner den komplette liste her.
Hva bør jeg være oppmerksom på når jeg går i land?
Du kan velge om du går i land og hvor lenge du vil være i land når skipet ligger i havn. Du må bare huske å ta med gyldig ID og cruisekort når du går av (også siste dag). Husk også å sjekke når du senest må være tilbake på skipet.
Hvordan fungerer utfluktene på land?
For å få mest mulig ut av oppholdet på land anbefaler vi at du velger utflukter i regi av rederiet. Utfluktene kan forhåndsbestilles på Norwegian Cruise Lines nettsider og må bestilles minst 4 dager før avreise. Vi anbefaler at du bestiller så tidlig som mulig, da individuelle utflukter er veldig populære og blir raskt utsolgt.
Du kan også bestille utfluktene om bord, dersom det er ledige plasser på de ønskede utfluktene. I Shore Excursions kan du få en liste over alle utflukter som selges på hele turen, og her kan du også bestille utfluktene. Se åpningstider i dagens program eller via NCLs app.
Vær oppmerksom på at de faste tidene for ekskursjonene kan endres eller avlyses dersom antall deltakere er for lavt til å gjennomføre ekskursjonen på grunn av værforhold eller andre uforutsette hendelser.
Se og bestill utflukter på din My NCL Account.
Når kan jeg handle og spille i kasino?
Det er selvfølgelig også butikker om bord, f.eks. en taxfree butikk. Kjøper du vin og brennevin får du ikke varene før du forlater skipet siste dag, da det ikke er lov å drikke disse varene om bord. Butikkene er kun åpne når skipet seiler, derfor er det tollfritt.
Skipets kasino er også kun åpent når du er på sjøen.
Hva skjer hvis jeg blir syk om bord?
Legetjenesten om bord er bemannet av lege og sykepleier. Du må selv betale for bruk av skipets legetjenester, og det anbefales derfor at du tegner tilstrekkelig reiseforsikring. Skulle uhellet være ute bør du også ta vare på kvitteringer, da forsikringsselskapene trenger nødvendig dokumentasjon ved forsikringsskader.
Merk at legetjenesten er regulert av amerikansk lov, som betyr at prisingen på en konsultasjon, undersøkelse, medisinsk utstyr og lignende som benyttes settes deretter. Du kan derfor ikke sammenligne prisene med de du er vant med hjemmefra.
Legetjenesten tilbyr også sjøsyketabletter ved behov mot betaling.
Hva er mulighetene for gjester med spesielle behov?
Norwegian Cruise Line har et begrenset antall lugarer for funksjonshemmede. Disse lugarene har bredere dørkarmer, roll-inn dusj, dusjstol, høytsittende toalett og håndtak i badekaret og ved toalettet. Alle Norwegian Cruise Lines skip har bassengheis og handikaptoaletter fordelt rundt skipet.
Gjester som bruker rullestol må ta med egen rullestol. Du må også være klar over at du ikke kan komme fem overalt. Visse forhold som f.eks. bruk av tenderbåter for å komme fra/til skipet til/fra land kan hindre rullestolbrukere i å komme i land i enkelte havner.
Gjester med funksjonshemminger eller medisinske tilstander må kunne klare seg selv eller reise sammen med noen som kan gi all nødvendig assistanse.
Som gravid kan du reise til og med uke 23. Alle gravide må kunne vise frem legeerklæring som bekrefter at både mor og barn er ved god helse og trygt kan ta cruiset.
Rederiet forbeholder seg retten til å nekte en person å reise dersom personen etter rederiets vurdering er fysisk eller psykisk ute av stand til å reise, eller som vil trenge mer omsorg enn en reisefølge eller rederiet med rimelighet kan tilby.
Kan jeg bli nektet ombordstigning?
Dersom du ikke har med deg nødvendig dokumentasjon, inkludert pass gyldig i 6 måneder etter retur og visum eller innreisetillatelser (hvis nødvendig), vil du bli nektet ombordstigning og et avbestillingsgebyr vil bli belastet.
Skipets ledelse har rett til å nekte enkeltpersoner ombordstigning hvis det anses som en risiko for deres egen eller andre passasjerers sikkerhet. Dette kan være på grunn av sykdommer med høy smitterisiko, upassende oppførsel, manglende reisedokumenter, eller andre forhold som kan kompromittere sikkerheten om bord.
Hvilke sikkerhetsprosedyrer gjelder?
"Muster drill" er en obligatorisk sikkerhetsøvelse for alle gjester og mannskap om bord. Hensikten er at alle skal være kjent med nødsignaler og vite hvordan de skal møtes og hvor (hvilken stasjon) de skal møte på dersom en nødsituasjon skulle oppstå.
Retningslinjene fra International Convention of Safety of Life at Sea (SOLAS) krever at en sikkerhetsøvelse må avholdes innen 24 timer etter at skipet har forlatt avgangshavnen. Sikkerhetsøvelsen for alle gjester gjennomføres på alle skip på avreisedagen. Sikkerhetsøvelsen vil i hovedsak gjennomføres på engelsk.
Fikk du ikke svar på spørsmålet ditt?
Kontakt din reisekonsulent hos BENNS, og vi vil gjøre vårt ytterste for å gi deg et svar.